Sunday 28 September 2014

Tanda Rahsia Garis Putih Di Kuku Kita Yang Ramai Tak Tahu

// // 3 comments
Tanda Rahsia Garis Putih Di Kuku Kita Yang Ramai Tak Tahu | Ejen Info ingin bertanya adakah kebanyakkan dari kita mesti pernah mengalami atau ada garis putih pada kuku seperti gambar di bawah ini bukan? Pernah tak anda terfikir apa penyebab garisan putih ini muncul?

Baiklah, kami di Om-fabulous ingin berkongsi satu info ringkas yang berguna buat anda semua berdasarkan perkongsian dari sebuah blog ini .Tahukah anda, salah satu cara untuk melihat tahap kesihatan seseorang adalah dengan melihat perubahan pada kuku seseorang itu. Garisan putih pada kuku merupakan simptom yang dinamakan Muehrcke’s Nail (Sumber Wikipedia). Secara jelasnya tidak diketahui sebab pembenetukan garisan putih ini.

Tetapi ianya dikaitkan dengan kekurangan protein di dalam badan. Maka, seseorang yang mempunyai garisan putih pada kuku berkemungkinan mempunyai masalah kekurangan protein.

Dan ada satu lagi penyebabnya. Bak kata kawan saya di MRSM dulu, beliau katakan kalau tanda putih muncul di kuku kita, bermakna ada seseorang sedang meminati kita. Betul ke? Wallahualam...

3 comments: Leave Your Comments

  1. kalau ada tanda garis hitam pd cuku tu apa plak sakitnya ingin tahu

    ReplyDelete
  2. inai pada kuku tandanya apa pulak ? 😷

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, tandanya tumpang majlis malam berinai orang.

      Delete