Saturday 3 January 2015

SUBHANALLAH... Inilah Sungai Cantik Jernih Yang Tidak Mempunyai DASAR !!!

// // Leave a Comment
SUBHANALLAH... Inilah Sungai Cantik Jernih Yang Tidak Mempunyai DASAR !!! | Terletak di mindanao di Filipina, sebuah sungai yang jenih dan indah, sering menjadi pusat riadah orang ramai yang di panggil "enchated river" kerana misteri sungai ini aliran airnya tanpa sumber (tanpa hulu sungai) dan dikataka juga sungai ini tanpa dasar.


Menambahkan lagi misterinya, ada ketika musimnya kelihatan banyak ikan-ikan yang bermain di dalam sungai ini, ketika musim lainnya semua ikan ini akan hilang entah kemana. Itulah antara sebab kenapa sungai ini di berikan nama "enchated river". Sebenarnya sungai ini mempunyai dasar di bahagian lainnya tetapi ada Gua besar di bawah tanah yang menjadi sumber air yang entah dari mana. 

Beberapa penyelam pernah melakukan selaman untuk mengetahui punca sungai ini tetapi gagal untuk menyelam lebih dalam kerana gua semakin sempit dan terus ke dalam perut bumi dan itulah antara sebab mengapa sungai ini di gelar sungai tanpa dasar. Maksut tanpa dasar itu ialah gua yang dikatanya sumber aliran sungai yang tidak di ketahui pangkalnya dan akhirnya di sebut sungai tanpa dasar. via dairishare.






0 comments:

Post a Comment