Wednesday, 19 November 2014

Surat Luahan Terbuka Safiyyah Osman Kepada Suami Mah Yang Telanjur

// // 1 comment
Surat Luahan Terbuka Safiyyah Osman Kepada Suami Mah Yang Telanjur | Pendapat dibawah ditujukan kepada laki Mah dan laki2 lain y curang kepada isteri,di minta laki2 budiman y lain jangan sentap. Begitu juga dengan perkataan janda/janda sangap ditujukan kepada Zulaika sahaja dan janda y perangai mcm Zulaika, kakak2 janda y baik2 diluar sana ,saya mohon jangan sentap ye.


Banyak kali aku baca karangan bodoh dekat atas tu..
baca banyak kali just nak faham kenapa dan dimana relevannya lelaki Mah tu perlu curang dengan janda disebabkan si Mah tu busuk,gemuk..selekeh sebab kalut handle rumahtangga.
seriously kaum telur??
ampa sanggup curang dengan bini ampa yang 100% perhambakan diri untuk ampa..
sampai dia tak sempat berdandan..xada masa untuk diri sendiri langsung..putus kawan..
24/7 kalut jaga rumah bagi bersih..
24/7 kalut jaga anak-anak..
24/7kalut jaga makan pakai suami dan anak2..sampai dia selebeh..busuk..
tidur xcukup...
wahai kaum telur,

kalau ampa tak pernah nak merasa macamana hidup seorang isteri menghambakan diri sebagai surirumah..ampa xpayah sembang kencang..tak payah buang air liur komplen bini gitu gini..
dan keluarkan hujah bodoh untuk halalkan perbuatan curang ampa tu...
dasar IQ low class!!..
anjing lagi bijak tau..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zulaikha janda anak ramai,
hebat janda anak ramai sempat beromen dengan suami orang bertahun-tahun..
time romen janda tu letak mana anak dia??
ke anak2 dia dah besar dan masing-masing pandai urus diri sendiri??
kenapa bandingkan dengan isteri hg yang anak still kecik..
still perlukan bini hg untuk uruskan depa?? nak uruskan hg lagi...
zzzzZZZZZzzzz

~~~~~~~~~~~~~~
Mah tak jaga keperluan batin abang..
puiih!
dah dok sedap dengan janda bertahun-tahun..
nak salahkan bini juga...xjaga keperluan batin uoll..
puuuihhhh!
*eh!sialan la..aku emo gila ni..*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dah kantoi baru nak putuskan hubungan..
puuuihhhhh kali ke 1000000000.
~~~~~~~~~~~~~~

Aku memang xakan faham..dan sampai mati pun xnak faham dan terima,kenapa suami perlu curang kalau isteri dah xmacam dulu...
senang ja nak bagi isteri maintain macam dulu...
kena sama-sama handle rumahtangga..
sama-sama kemas rumah..
gilir-gilir jaga anak...
jangan hg sebagai suami,asyik tidoq ja...
balik rumah,tidoq..
kerjarumah semua 100% bini buat...
walaupun bini tu surirumah sepenuh masa,hg still kena tolong bini hg kalau hg nak bini hg maintain segak macam dulu-dulu..
faham tak sengal??!!
~~~~~~~~~~~~~~

kalau baca karangan bodoh tu pun dah tau..
yang si laki Mah tu jenis xlekat dekat rumah...
biar si Mah tu handle sorang-sorang rumahtangga...
maybe laki si Mah tu jenis,'aku dah keja cari duit..so bini aku la kena urus semua urusan anak2 dan rumahtangga.."
kalau kata si laki Mah tu jenis orang yang lekat dekat rumah,dia xakan ada masa p beromen dengan janda bodoh tu..xakan ada masa pun nak p berkenalan dengan anak dara/janda keparat perosak rumahtangga orang kalau dia suami yang jenis tolong isteri dirumah..
elok la.. manusia IQ rendah..memang padan..sama2 IQ rendah.
setakat pinggan sebijik pun hg malas basuh sendiri,cawan sudu dalam singki pun ampa tengok sekadar angin lalu,xpayah jadi bodoh la nak curang dengan bini pastu komplen bini busuk..bini gemuk..bini selebeh..jangan jadi macam binatang,k.
faham eh!.
kalau dah sudu,cawan n pinggan sendiri pun malas basuh,harap bini..agak2 kain baju,sapu sampah suami buat ke???
aku berani potong jari la...
dah la penyegan tolong bini,pastu komplen..
pastu curang bertahun2..
dasar kemaluan busuk betul!!
elok la..kemaluan busuk..
IQ  rendah..
eeeeeyyyyeeerrrrrrkkkkkkk!
p mati jala senang.
serius,geli aku dengan kote kawaq!
celup betina sana..
celup bini dirumah..
eeeeuuuwwwwwwww cheap!

pastu sanggup laki si Mah ni bandingkan kemaluan janda tu dgn kemaluan Mah..
apa kejadah punya jantan...aku kalau jadi si Mah tu,aku dah bertukar jadi Mona Fendi dah..HAHAHAHA


dah tau bini guna duit hg bagi untuk beli hiasan rumah n emas,hg cakap la suruh dia beli benda yang cantikkan dia..kalau dia noob,hg la belikan..

apa payah??
aku rasa lagi senang kot dari p beromen dengan janda..
bengong!
~~~~~~~~~~~~~~
nak rumah tangga bahagia,bekerjasama la..
bukan tau komplen ja..
bukan tau nak curang dengan bini ja..
bukan tau nak poligami ja..
bini busuk,tegur direct...semua benda dalam rumahtangga kena direct cakap..
biar settle time time tu gak...Bukan tunggu kantoi baru nak tulis surat letak bawah gelas cik abang akal dalam bontot oi..
jgn la jadi lelaki bodoh.
orang laki kampung2 zaman dulu boleh la buat bini macam hamba..macam kuli..
depa tau lepak kedai tepi jalan..sembang sampai ke petang..
balik rumah nak bini layan macam raja..
middle finger for u!
~~~~~~~~~~~~~~~
orang perempuan pun,jangan la jadi hamba pada suami sendiri sangat...
zaman sekarang xberbaloi ok..
tegas la sikit dengan suami..
ajak sama-sama buat keja rumah..
settle keja rumah..
ajak gilir2 jaga anak...

kita ada hak nak minta suami tolong jaga anak...tolong buat keja rumah..
xakan masuk neraka pun kalau minta suami tolong..
ni kawen,jadi hamba sangat..
sampai xada masa untuk diri sendiri...
kalau dapat laki jenis hargai xapa la..
dapat laki macam si Mah tu..
tak berbaloi langsung..
sebab lelaki kebanyakkan dah hilang common sense hal tolong buat kerja rumah,sebab depa dh terdidik macam tu oleh mak apak depa...semua benda mak depa yang buat..
tu yang depa trus jadi xqeti apa.


laki pun aku rasa kalau bini ajak tolong buat keja rumah,depa mesti akan tolong..
sebab sayang bini kan..sebab xmau bini selebeh ..xmau bini busuk..
mula-mula ajak..
suruh...
nanti mesti depa macam dah biasa..dan terbiasa..

so kita isteri pun dapat la menyegak..
boleh mandi lama-lama..
boleh berdandan..

boleh jadi rabbit..
jadi nurse..
HAHAHAHA


Atau nak lagi senang..
hg xyah susah payah tolong bini ..
bini pun xyah susah diri busuk gemuk selebeh..

Hg hire maid utk settle anak2 dan jaga rumah..

So bini hg boleh pasang badan..
sambut hg balik wangi2..
boleh p gym utk fitkan badan..

Ye dak???..

Ka hg xmampu..
hg cuma mampu komplen n beromen dgn janda sangap(janda sangap ditujukan kepada zulaika..siapa bukan zulaika,jangan sentap k) ja???
Lulz..dah kantoi blame bini..
Dasar bengap.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sungguh penat wei jaga anak,tambah la si Mah tu..3anak..anak kecik2 lagi..
sebab apa kecik,sebab Mah tu lex ja p tidur dgn anak2 dalam 1bilik..
kalau anak besar,xakan bilik xasing..ye dak..
jaga anak memang penat..
tambah anak yang tgh nk mbesar..
yang sikit2 kenjah rumah..
memang tak dan rehat..
tidur sah2 la xcukup...
~~~~~~~~~~~~

pastu sembang kata sayang,fulllaaaammmmaaaakkk!xtau plak aku kalau sayang bini kena p romen dengan janda sangap..badan meletop!
IQ rendah tahap tapak kaki,tu yang alasan xboleh xblah..
laki si Mah ni mesti baget si Mah ni bodoh..yala surirumahkan..
apa dia tau..
dah la badan busuk..gemuk..


dah la curang...enam tahun curang...selama 6tahun tu juga..bini dia menghambakan diri jaga makan pakai dia...jaga rumahtangga..jaga anak2... dah kantoi..hg tulis plak surat blame bini hg..


disebabkan dia busuk,dia xsempat nak dandan diri dia..hg boleh cari janda sangap untuk beromen??
hg ni otak ada akal or otak hg penuh dgn air mani hg sendiri???
alahai..dari kecik dok telan telur sendiri ka apa laki si Mah ni??

~~~~~~~~~~~~~~~~
kesian la dekat bini,balas apa yang bini dah korbankan..
jgn la aniaya bini..curang dgn bini...bini dia xminta lebih pun sebenarnya,dia dengan rela hati seronok jaga rumahtangga..
tapi ampa sebagai lelaki jangan la ambil kesempatan..


dah la curang,pastu jadikan alasan sebab bini xdandan diri plak untuk tutup kesalahan sendiri..
apa punya jantan ni...bapok pun perangai tak sejahanam macam laki Mah ni..
dari hg curang dengan bini bertahun,rasa bersalah dgn bini sepanjang hayat,baiklah hg tolong bini hg jaga anak2..bagi bini masa untuk dia relax..bagi masa utk dia urus diri dia..
sekali sekala biar di keluar hangout dgn kawan2..
~~~~~~~~~~~~~

semua isteri nak jadi cantik dan meletop depan suami dia..
xada isteri yang nak nampak buruk depan suami..

tapi kadang sebab penat,letih..kami xnampak yang kami buruk..dan kalau suami xbagitau,isteri akan ingat suami terima dia seadanya..

suami cermin isteri,isteri cermin suami..
maka,sama-sama la tegur menegur..

isteri mana hati xhancur kalau suami curang..
isteri mana nak jadi penyebab kepada kecurangan suami..
nehi...xada ye..

bukan payah pun nak cakap
"syg,u busuk la..cuba u p mandi bagi wangi2..i jaga anak.."


xpayah pun kan??
kalau cakap baik2..
isteri laju2 kot akan p mandi..wangi2 segala..


sama2 la kita baiki..
sayang kot duit dah habis ribu2..
dah habis masa tenaga ngorat sampai boleh kawen..


hargailah apa yang kita ada..
sayangi isteri macam ampa sayang mak ampa..
sekian,emo khas dari aku.
HAHAHAHHAHA.


~~~~~~~~~~~~~~~

Kepada Mah,
Move on lah..
bela anak2 sendiri..

Perempuan teraniaya ni selalu Allah pelihara..

Good luck Mah.



1 comment: Leave Your Comments

  1. Wow boleh tahan bahasa tp mmg betul pun kata2 ni

    ReplyDelete