Monday 15 December 2014

Remaja 17 Tahun Raih RM250 Juta Ketika Makan Tengahari !!!

// // Leave a Comment
Remaja 17 Tahun Raih RM250 Juta Ketika Makan Tengahari !!! | Kisah ini mengejutkan ramai pihak terutamanya para jutawan kerana di usia 17 tahun, remaja lelaki ini berjaya meraih pendapatan sebanyak RM250 Juta dalam satu masa ketika dia sedang menikmati makan tengahari. Mohammed Islam yang berasal dari Queens merupakan seorang yang pakar dalam permainan saham. Dia dikatakan bermula bermain sejak berumur 9 tahun lagi.


Dipetik dari New York Magazine, remaja yang bersekolah di Stuyvesant High School ini masih bersekolah dan sebulan lagi akan tamat. Setelah mendapat wang sebanyak itu, dia lantas membeli sebuah BMW walaupun belum memiliki lesen kerana umurnya yang belum melepasi had.Dia juga dikatakan menyewa sebuah apartment mewah di Manhattan.

Namun orang tuanya yang merupakan imigran dari kawasan Asia Selatan tidak membenarkannya meninggalkan rumah sebelum mencecah umur matang. “Apa yang membuat dunia ini berputar?”, sebuah pertanyaan yang dilontarkan kepada Islam dalam sebuah sesi wawancara. “Wang,” katanya. Jika wang tidak berputar, jika bisnes tidak sukses, maka tidak akan ada inovasi, tidak ada produk, dan tidak ada pekerjaan.

Untuk mengetahui lebih lanjut bagaimana dia berjaya sehingga boleh dijemput oleh rancangan TED, boleh ke pautan INI dan INI . via dailymail.



0 comments:

Post a Comment